Uçak Motorlarının Pistonlu İçten Yanmalı Motorlara Göre Dezavantajları



1. Basit sistemlerde, ısıl verim düşük ve özgül yakıt tüketimi yüksektir. Sisteme rejeneratör eklenmesi durumunda pistonlu motorlarla rekabet edecek düzeye ulaşmakta, ancak bu defa da ağırlık ve maliyetleri yükselmektedir.

2. Rölanti yakıt ekonomileri, pistonlu içten yanmalı motorlara oranla daha kötüdür.

3. Dönme hızları çok yüksektir. Bu ise, hızın kullanılabilecek düzeye indirilmesi için daha çok redüksiyonu gerektirmektedir. Ayrıca, yüksek dönme hızları nedeniyle, parçaların dinamik olarak çok iyi dengelenmeleri gerekmektedir.

4. Egzoz gazlarının oldukça büyük hacimli olmaları sebebiyle, daha büyük kapasiteli susturucu ve egzoz boruları gerekmektedir. Ayrıca egzoz gürültüsü de daha fazladır.

5. Ani hızlanma ivmeleri düşüktür. İvme artışı sağlamak üzere; dönen parçaların yarıçaplarını küçültmek, hafifleştirmek, serbest güç türbini kullanmak gibi çalışmalar yapılmaktadır.

6. İlk hareket için daha fazla güç gerekmektedir. Örneğin, pistonlu motorlar kolla çevrilerek bile çalıştırılabilirken (yaklaşık 100 1/dak); gaz türbinlerinin çalıştırılabilmesi için, şaftının dakikada birkaç bin devir ile döndürülmesi gerekmektedir.



Post a Comment

Previous Post Next Post