İtme kuvveti oluşturması büyük ölçüde turbojete benzeyen turbofan motorlarda; itme kuvvetini oluşturmak oluşturmak üzere motor tarafından ivmelendirilen havanın önemli bir bölümü, genellikle motorun ön tarafına yerleştirilen bir fandan geçmektedir, (Şekil 1). Fan tarafından sıkıştırılan hava, yanma odası ve türbin kısmından bağımsız olan fan çıkış kanallarından geçerek, geleneksel pervanelerdeki gibi itme kuvveti oluştururlar. Sonuçta, turbofanlar, daha fazla hava kütlesini, fakat turbojete oranla daha düşük çıkış hızında olmak üzere ivmelendirirler. Bu ise, turbojete oranla daha yüksek tahrik verimi, daha yüksek kalkış ve tırmanma kuvveti ve daha düşük gürültü düzeyi demektir.
Şekil 1. Turbofan
Şekil 2. Turboprop